Masca ayurvedica


Pentru acelea dintre voi care ma cunosc, faptul ca folosesc numai produse naturale pentru ingrijirea tenului nu mai este un secret. Le folosesc atat pentru mine cat si pentru prietene sau cliente. Intotdeauna caut idei noi prin care sa imbunatasesc tratamentele si sa le transform in sesiuni magice de neuitat. Intr-una din saptamanile trecute ii povesteam unei doamne foarte dragute cam cum se desfasoara un tratament. Cand am ajuns la explicarea mastilor si am inceput sa ii povestesc cum amestec iaurt cu miere sau cu spirulina, ea a facut niste ochi mari, mari ca de copil si m-a intrebat: “Asa ca vrajitoarele?” Si i-am raspuns pe loc: “Exact!” Desigur am izbugnit amandoua intr-un hohot de ras care a invadat toata curtea casei in care ne aflam.

Acum, mai in gluma, mai in serios, va marturisesc ca nu sunt singura “vrajitoare”. Mai sunt si alte femei ca mine, unele mame, altele nu, care mestesugesc la modul serios si stiintific, sub indrumarea unor chimisti priceputi, tot felul de cosmetice organice. Pana acum eu am testat doar sapunuri. Iar cand spun “am testat” inseamna ca de la Craciun ma spal numai cu sapunuri handmade mestesugite de doua dintre aceste femei. Pe una dintre ele ati cunoscut-o intr-un articol mai vechi pe care il puteti citi aici.

Astazi insa, e vremea sa va prezint produsul celei de-a doua mamici. Se numeste simplu: “Ayurvedic face mask” sau pe romaneste: “Masca ayurvedica pentru fata”. Cand i-am vazut prima data prezentarea pe facebook mi-am spus: “Ei bine, asta este ceva de testat!” Si stiti de ce? Poate ca numele este simplu insa masca… masca dragilor este oricum numai simpla nu. Bine, recunosc, un pic dulce! 🙂 Am eu nebunia asta sa nu pun pe fata decat ceea ce se poate manca. Si uite ca si masca asta este comestibila (ma rog, ingredientii luati separat). Produsul este conceput ca MASCA.  Nu incercati sa o mancati! Serios, NU!

13940939_1135120619879964_929261320_n
In borcanel si in castron.

Am primit mascuta asa, ambalata in acel borcanel mic si elegant care imi place foarte mult. Dar sa va spun ce contine:

  •  Pudra de trandafir de Damasc;
  • Pudra de manjishta;
  • Pudra de bambus;
  • Pudra de cocos;
  • Argila alba;
  • Argila bej.

De unde stiu ce contine daca nu e scris pe borcanel? Pentru ca am primit si o lista cu ingredientii si indicatiile de folosire, pe un cartonas roz, scrisa de mana! Va vine sa credeti cat suflet a pus doamna aceasta in acest produs? Cata munca? Cat timp? Cata energie? De unde o fi avand atat?! In fine, sa revenim la masca…

Astazi am preparat-o exact asa cum mi-a recomandat Roxana (creatoarea mastii), adica am pus o lingurita de pudra, doua lingurite de apa si am amestecat bine cu pensula. Ea recomanda sa evitam folosirea obiectelor din metal. Este bine de stiut ca masca are si contraindicatii. Nu se recomanda persoanelor cu tenul sensibil, cuperozic, precum si femeilor insarcinate, in primul trimestru de sarcina.

castron
Asa arata pasta in castron

Nu ma incadrez la niciuna dintre categoriile acelea asa ca… Am adaugat apa peste pudra si imediat a inceput sa se simta mirosul de trandafir. Initial am crezut ca imi va ajunge doar pentru fata insa cantitatea a fost suficienta si pentru gat si decolteu. Si pana sa apuc sa fac poza cu ea pe fata, aproape ca s-a si uscat. Iar pe fluturas scrie apasat: “Nu lasa masca pana la uscarea completa!” Asa ca am facut poza repede si am fugit sa spal masca. Iata ce a iesit…

masca

Dupa masca, pielea s-a simtit bine si revigorata. Este si un schepsis aici, datorita faptului ca masca are proprietati exfoliante, este mai bine sa o aplicati seara sau sa evitati expunerea la soare in urmatoarele 4 ore dupa aplicare.

Proprietatile acestea exfoliante le capata de la pudra de bambus care, in acelasi timp trateaza si zonele hiperpigmentate (adica, petele acelea de pe fata). Pudra de trandafir este sursa de antioxidanti si taninuri care au efect astringent, ceea ce face ca aspectul porilor sa se imbunatateasca. Pudra de Manjishta este atat un remediu ayurvedic cat si unul folosit in medicina traditionala chineza. Pe scurt, aduce un aport de energie la nivelul pielii facand-o sa devina mai elastica, si incurajeaza drenajul limfatic la nivelul fetei. Nu intru in detalii pentru ca ar insemna sa scriu o carte. 🙂

Argila alba joaca rol de detoxifiant si buretel. Practic absoarbe excesul de sebum si transpiratie de pe piele. Cred ca o cunoasteti foarte bine atat pe ea cat si pe surata ei bej. Cea de-a soua, pe langa proprietatile surorii ei, aduce un plus de oligoelemente. Ca sa enumeram cateva dintre ele: siliciu, aluminiu, magneziu, calciu, fier, fosfor, cupru, zinc, seleniu, cobalt si mangan toate cu proprietati benefice pentru piele.

Pe scurt va spun: masca e buna. Dupa clatire pielea a ramas catifelata si parfumata. Am simtit totusi nevoia unui produs hidratant pe care l-am aplicat dupa masca. Eu as recomanda-o tenurilor seboreice, obosite si/sau mature. Astazi a fost doar prima folosire insa voi reveni cu detalii dupa ce o supun la teste de anduranta la care nici nu a visat.

Daca v-am facut curioase si doriti sa v-o achizitionati si voi, o gasiti aici. Iar cu creatoarea mastii si fondatoarea firmei Marie Antoinette sper sa ne intalnim curand intr-un interviu.

Pe curand!

 

Leave a Reply

