Diferente intre tratamentul de acasa si cel de la salon


masca de spirulina10

M-am gandit, m-am rasucit si pana la urma imi iau inima in dinti si va spun cateva diferente intre ingrijirea pe care o facem acasa si cea pe care o primim in salon. Caci da, chiar daca sunt cosmeticiana si eu merg in salon. In afara de asta, trebuie sa fie cineva care sa spuna si lucrurile astea. Asa ca, imi asum! 🙂

Deja stiti din postarile mele ca sunt o adepta a ingrijirii acasa si am spus-o de atatea ori, si inca o voi spune, pana cand voi intra intr-un loc aglomerat si toata lumea va striga in cor: ”demachiere, tonifiere, hidratare!” Glumesc desigur! 🙂 Dar, desi sunt adepta ingrijirii acasa, sunt si adepta ingrijirii in salonul cosmetic.

Cine are nevoie de ingrijire in salon? Va spun cinstit: TOTI! Toti avem nevoie de un astfel de tratament, macar o data pe luna indiferent de meseria pe care o avem: cosmeticiene, medici dermatologi, profesori, studenti sau elevi, tuturor ne este benefic un astfel de tratament.

DE CE?

Pai, haideti sa vedem! Ce au in comun cele doua tipuri de tratament?

Un tratament acasa presupune ca si la salon: demachiere, tonifiere, exfoliere, abur, extractii daca este necesar, dezinfectare, masaj (daca tenul permite), masca in functie de ceea ce dorim sa tratam si crema de final.

Intrebarea este: cum facem asta acasa?

Pai, sa vedem: sa luam cazul fericit al unui week-end cand avem cateva ore pentru noi.

Demachiem, tonifiem, exfoliem (oare stim cum?) apoi ne aplecam peste oala cu abur.

Pana aici, totul bine. Asta in cazul in care stim cum sa stam sub abur fara sa ne provocam arsuri grave. La maximum 5 minute dupa ce am intrat la abur precis unul dintre membrii familiei ne deranjeaza pentru ca doreste ceva si ii este imposibil sa inteleaga de ce pana atunci l-am putut ajuta si acum nu. Vi se pare cunoscut? Daca nu, sa spunem ca sunteti printre norocoasele care au cateva ore de petrecut doar cu ele insele.

In cazul asta am cateva intrebari:

1. cat stati la abur?

2. faceti extractii dupa abur?

3. daca da, cum?

Cu toata dragostea va spun: ca sa fim pe deplin cinstite cu noi insine, nimeni nu le poate face pe toate perfect. Avem mult prea multe de facut si prea putin timp ca sa putem deprinde toate abilitatile sau pentru a invata toate subtilitatile unei meserii. Iar treaba asta cu ingrijirea pielii nu e de joaca.

Pentru a va putea face un tratament complet si corect acasa trebuie sa aveti macar cunostintele unei cosmeticiene debutante. In afara de asta, efortul este asa de mare, incat la sfarsitul tratamentului veti fi mai obosite decat la inceput. Iar din oglinda va va zambi un nas mare si tumefiat, plus niste zgaibe pe frunte. Sa socotim si exfolierea nasului pentru urmatoarele zile, poate saptamani? 🙂 Probabil ca ati avut macar O experienta de acest fel. Asa ca, de cele mai multe ori, cosmeticiene sau nu, renuntam la a ne mai trata singure acasa (daca va imaginati ca eu nu am avut astfel de experiente, va inselati!).

Desigur ca e bine sa ne ingrijim tenul, sa mai aplicam o masca, sau sa ne facem un automasaj. Eu chiar va recomand sa faceti asta pentru a pastra rezultatele pe care le-ati obtinut la salon impreuna cu cosmeticiana voastra.

Si asa ajungem la tratarea la salon. De obicei, salonul cosmetic este un loc linistit si intim. Cel putin eu, cand ajung la salon si ma urc pe patul de cosmetica ma relaxez total. Si timp de doua ore ii permit colegei mele sa ma ingrijeasca. Stiti ce am de facut in astea doua ore? NI-MIC! Credeti ca aud voci de copii pe care chiar atunci ii apuca toate alea? NU! La masaj credeti ca imi obosec mie mainile? NU!

Si acum am vorbit doar despre tratamente. Dar mai sunt si alte interventii cosmetice, pe care noi femeile le stim prea bine si chiar daca pare mai eficient sa le efectuam acasa, mai devreme sau mai tarziu se dovedeste ca sunt mari consumatoare de energie, timp si nervi. Ca sa nu mentionam aici si durerea.

Nu ma intelegeti gresit: iubesc ingrijirea acasa! Imi place sa imi acord timp pentru mine si sa experimentez tot felul de masti pentru ca mai apoi sa va povestesc despre ele. Dar imi place si sa ma relaxez complet si sa las pe altcineva sa ma ingrijeasca. Dar pentru asta, trebuie sa indeplinesc trei conditii necesare si suficiente:

1. sa am incredere in cosmeticiana mea;

2. sa fim cat de cat compatibile ca mod de gandire;

3. sa fiu dispusa sa investesc in mine.

Acum, sa concluzionam…

Tratamentul efectuat singura, acasa

Beneficii:

a) nu pierzi timp pe drum;

b) nu lipsesti de acasa;

c) economisesti bani.

Dezavantaje:

a) pentru ca esti acasa, mereu apare altceva de facut si tratamentul este amanat pana cand intr-o buna zi ne spunem in oglinda: ”asa NU se mai poate!”;

b) datorita faptului ca am amanat tratamentul prea mult, cand ne hotaram sa il facem, picam in pacatul de a exagera cu exfolierea sau curatarea (fie demachiem prea agresiv, fie exfoliem prea agresiv) ceea ce va sensibiliza pielea, o va inrosi si chiar poate provoca puseuri de acnee sau aparitia cuperozei;

c) nu efectuam corect extractiile ceea ce va genera o criza acneica acuta de toata frumusetea;

d) nu dezinfectam dupa extractii;

e) nu facem masaj iar daca il facem, ne obosesc mainile asa de tare incat nu ne mai dorim decat sa trantim o crema pe fata si gata! S-a dus toata frumusetea tratamentului.

f) nu lasam masca sa actioneze atat cat trebuie.

Cel mai mare dezavantaj pe care eu l-am observat este ca nu ne cunoastem nevoile tenului si nu folosim produsele potrivite. De aici, curg o gramada de neplaceri.

Tratamentul efectuat la salon

Beneficii:

a) pe parcursul celor doua ore te vei relaxa complet;

b) tenul este tratat cu produse potrivite nevoilor lui;

c) rezultatele vor fi vizibile unele imediat, altele abia a doua zi;

d) veti primi sfaturi si recomandari profesioniste in ceea ce priveste ingrijirea zilnica a tenului vostru (blogul meu este bun, poate ca are cateva sfaturi de urmat, insa cosmeticiana sau medicul dermatolog care va trateaza si va cunoaste tenul stie cel mai bine ce sa va recomande si ce nu);

e) economisiti timp si bani pe care ii puteti pierde daca dupa un tratament facut acasa, in graba, va apar pe fata cine stie ce bube.

Dezavantaje:

1) Puteti nimeri o cosmeticiana care este foarte buna pentru epilatii dar nu prea buna pentru tratamente. In acest caz, va recomand sa cautati o cosmeticiana specializata pe tratamente.

2) Puteti sa nu fiti compatibile cu cosmeticienele voastre. Aici, tot ce va pot spune este ca acesta este un proces de incercare si eroare. Pana la urma, veti gasi pe cineva cu care sa puteti lucra.

3) Are costuri. Si aici, puteti gasi cateva solutii. Discutati cu cosmeticiana si vedeti daca va poate face reduceri la achizitionarea mai multor servicii.

Ca alternativa, puteti alege varianta in care cosmeticiana sa se deplaseze la domiciliul vostru. Stiu sigur ca exista si asa ceva.

In concluzie, eu cred ca este buna ingrijirea acasa atat timp cat exista si ingrijire profesionala de salon.

Succes!

Leave a Reply

