Masca decadenta – ciocolata neagra si levantica


ciocolata

 

Zilele trecute am cumparat o ciocolata neagra cu levantica. Nu stiu altii cum sunt, insa eu nu am putut manca atunci mai mult de o bucatica.

Beneficiile ciocolatei sunt binecunoscute pentru organismul uman insa la levantica, am intampinat ceva probleme. La o cercetare sumara am descoperit ca exista pareri contradictorii in ceea ce priveste folosirea uleiului esential de levantica in produsele cosmetice. Asa ca, am mai rupt o bucatica de ciocolata si am inceput sa rod la ea incercand sa ma hotarasc daca se merita sa o topesc si sa imi fac masca sau nu. Asa am descoperit florile de levantica din ciocolata. Aceasta descoperire m-a ajutat sa hotarasc: voi face SI masca.

Deja in rutinele cosmetice de tratament ciocolata este folosita destul de des, mai ales pentru tenurile obosite si axfisiate. De ce? Pentru ca este o sursa excelenta de proteine, enzime, antioxidanti si oligoelemente printre care magneziu si zinc (le-am numit doar pe acestea pentru ca au importanta in mentinerea sanatatii pielii).

Printre beneficiile aduse de ciocolata pielii putem enumera:

  • uniformizarea culorii tenului prin decolorarea zonelor hiperpigmentate;
  • imbunatatirea tonusului;
  • imbunatatirea circulatiei sangvine;
  • are proprietati antioxidante si antiageing;
  • reda luminozitatea tenului;
  • are efect de hidratare.

Pe de alta parte, uleiul de levantica are proprietati antibacteriene si antimicotice astfel incat, daca pe ten exista pori care tind sa se infecteze, acest ulei poate trata si poate incuraja vindecarea acelor zone. Mai multe detalii puteti gasi aici.

Si acum sa va povestesc cum mi-am preparat masca: mai intai m-am demachiat cu un ulei, apoi am sters fata cu apa calduta. Am topit ciocolata la bain marie si am amestecat-o pana cand a ajuns la o temperatura potrivita pentru a fi aplicata pe ten.

Cu ajutorul pensulei am intins ciocolata pe fata in strat uniform si am lasat-o sa actioneze pret de 40 de minute. Fiind un produs alimentar, are nevoie de mai mult timp decat produsele cosmetice. Dupa ce s-au scurs cele 40 de minute am indepartat masca folosind un prosopel moale de bumbac imbibat in apa calduta. Efectele sunt deja vizibile: unele zone hiperpigmentate s-au decolorat sau chiar au disparut de tot, unele riduri sunt mai putin adanci iar elasticitatea este imbunatatita. Chiar si la conturul fetei se vede o imbunatatire. In concluzie, mie mi-a placut aceasta masca.

Stiu ca printre prietenele mele sunt si adepte ale dietelor rawvegane asa ca am si pentru ele o reteta la fel de delicioasa si decadenta, tot cu ciocolata.

Pentru aceasta reteta puteti folosi atat pudra de cacao cat si boabe. Eu folosesc cacao criollo. Iata reteta pentru masca:

  • o lingurita de ulei de cocos;
  • o lingurita de pudra de cacao criollo sau doua, trei boabe de cacao.

Uleiul de cocos il lasati sa se topeasca la temperatura camerei, apoi il amestecati bine cu pudra de cacao. In cazul boabelor va trebui sa folositi un blender. E posibil ca pasta rezultata din boabe de cacao sa nu fie la fel de fina insa este la fel de eficienta. Acum masca este buna de aplicat pe fata. Daca doriti, puteti adauga la alegere, o lingurita de miere, o lingurita de banana, chiar si cateva fructe de goji.

Dupa demachiere, aplicati masca pe ten si lasati sa actioneze macar 30 de minute. Spalati cu apa calduta apoi aplicati un ulei la alegere.

Succes!

P.S.: pofticiosilor le recomand sa faca o cantiate dubla de masca pentru ca este foarte buna de mancat! 🙂

Leave a Reply

