Goji – o masca buna raw


goji

Imi place sa experimentez tot felul de masti cu tot felul de fructe si legume.  Una dintre ele este masca cu goji. Cand prepar o masca pentru prima data sau nu, inainte de a o aplica pe piele o gust. Am eu motivele mele. Recunosc cu capul plecat ca am mancat prima masca de goji pe care am preparat-o! Apoi a trebuit sa o repet. Dar nu mi-a parut rau. In randurile urmatoare, veti citi povestea Mastii de goji (reloaded).

Atunci cand lucrezi in domeniul cosmeticii, mai ales toamna, nu iti este greu sa te gandesti la o masca de goji. Mai ales acum, spre sfarsitul anotimpului cand temperaturile scad dar umiditatea creste, tenul are de suferit: se deshidrateaza, tenurile uleioase devin si mai uleioase, acneea isi face de cap. De ulte ori, apar iritatii si senzatii de mancarime sau arsura.

Motivele sunt multe si daca le-as detalia pe toate ar trebui sa scriu o carte. Cert este ca pielea are nevoie de vitamine si minerale pentru a face fata conditiilor de mediu. Si sa nu credeti ca vorbesc doar despre pastrarea tineretii. Nu! Vorbesc despre sanatatea corpului in general.

Frigul din atmosfera este tinut in afara corpului nostru tocmai datorita pielii, sebumului si firelor de par de pe corp. Asa ca, pielii ii datoram pastrarea comfortului termic atat vara cat si iarna.

In fine, sa revenim la bunul goji. Acesta este un fruct de culoare rosu-portocaliu. In Tibet este folosit de aproape 2000 de ani pentru ameliorarea unor boli si pentru pastrarea sanatatii. Despre istoria fructului puteti citi mai multe aici.

Pe mine m-a dus gandul la o masca de goji datorita continutului mare de antioxidanti si minerale din fruct. As putea sa va scriu eu valorile nutritionale dar mai bine le cititi aici. Seleniul a fost cel care m-a bantuit cel mai mult pentru ca este un oligoelement care face parte din compozitia chimica a pielii si joaca rol important in tratarea dermatitelor. Cu toate acestea, masca aplicata pe o suprafata de piele cu dermatita activa a iritat pielea si a trebuit sa spalam imediat. Asa ca, daca suferiti de dermatita, mai degraba mancati fructele si aplicati masca de spirulina. Cand dispar iritatiile de pe piele puteti reveni cu masca de goji.

In regula, sa va spun cum am preparat masca. Am pus o lingurita de fructe uscate de goji, o lingurita de miere si jumatate de lingurita de ulei. Nu recomand un anume tip de ulei pentru ca toate sunt bune. Asa ca, fiti creativi! Pentru prima masca am pus toate ingredientele intr-un mojar si le-am mojarat pana am obtinut o pasta. Daca pasta este prea groasa si nu o puteti aplica ii puteti adauga un pic de apa plata sau chiar minerala.

A doua masca am mixat-o cu un mixer vertical (aceasta a avut si apa). Daca sunteti ca mine, aveti probleme cu ideea de metal introdus in alimente insa in lipsa mojarului…

Dupa ce am obtinut pasta am aplicat-o pe pielea demachiata in prealabil. Am lasat sa actioneze 30 de minute apoi am spalat cu o laveta inmuiata in apa calduta. Dupa aceea am plicat un ulei care sa pastreze pielea hidratata. Voi puteti aplica dupa masca orice crema sau ulei va este potrivit pentru tipul de ten.

Rezultatele au fost absolut uimitoare mai ales la tenul atonic pe care am aplicat prima data masca. Sa va spun doar cateva dintre ele:

  • redobandirea tonusului pielii;
  • uniformizarea culorii;
  • atenuarea ridurilor profunde;
  • unele riduri fine chiar au disparut pentru o saptamana apoi au revenit;
  • porii dilatati si-au redus din diametru dar nu s-au contractat complet.

Rezultatele au fost vizibile la acel ten pentru 2 saptamani.

Toti stim ca dieta echilibrata si tratamentele cosmetice raw nu sunt de ajuns pentru pastrarea sanatatii si longevitatii. Sportul trebuie sa fie prezent in vietile noastre. Toate tipurile de sport sunt bune insa eu nu pot vorbi decat despre sportul pe care il practic eu. Se numeste Tong Shu. Mai jos puteti vedea ce este si unde se poate practica. Sau puteti citi un interviu cu fondatorul acestui tip de gimnastica, Andu Guinea, aici.

Fie ca incercati aceasta masca acasa, fie ca veniti sa ma vizitati la salon intr-o luni sau miercuri (doar cu programare in prealabil) va urez succes si prietenie indelungata cu acest fruct care merita toate laudele noastre.

Succes!

P.S.: Nu recomand pastrarea mastii! Eu prepar masca inainte de aplicare. Daca mi se pare ca este prea multa, imi pastrez ca sa si mananc sau ce ramane arunc. 🙂

Leave a Reply

